Paprasčiausias būdas sužinoti, ar Jūsų išsirinkto automobilio kondicionierius veikia,- įjungti kondicionierių ir pasižiūrėti, ar jis pakankamai atvesina orą automobilio salono viduje ir leidžia jaustis komfortiškai. Tačiau, jei nesate tikri ar automobilį renkatės žiemą, patartina nuvykti į autoservisą, kuriame meistrai specialios įrangos dėka patikrins kondicionieriaus būklę. Automobilių kondicionieriai užprogramuoti ,,užmigti“ esant +5°- +7° ir žemesnei temperatūrai, todėl kondicionieriaus būklė tikrinama matuojant slėgį. Žiemą optimalus slėgis kondicionieriaus sistemoje yra 2 barai slėgio, vasarą (+25°- +30°) jis turėtų pasiekti 5- 7 barus.
Nepriklausomai nuo to kur važiuojate, mieste ar užmiesčio kelyje, automobilį eksploatuojant su įjungtu oro kondicionieriumi, degalų sąnaudos vidutiniškai padidėja 5-10 proc. Nemaža dalis vairuotojų yra linkę išjungti kondicionierių, norėdami sutaupyti. Tačiau dažnai degalų kiekis, kuris yra panaudojamas kondicionieriui, būna mažesnis nei vienas litras, nes važiuojant uždarytais langais, nenukenčia automobilio aerodinaminis pasipriešinimas. Be to, komfortabili oro temperatūra, mažina vairuotojo nuovargį, kas apsaugo Jus nuo avarinių situacijų atsirandančių, dėl vairuotojo budrumo sumažėjimo. Neverta taupyti saugumo sąskaita.
Naujas automobilio kondicionierius ar atskiros jo dalys gali kainuoti kelis tūkstančius litų, kartais net brangiau už patį automobilį. Kokybiškas kondicionieriaus remonto kaina priklauso nuo gedimo sudėtingumo, todėl kaina gali svyruoti, tačiau kol kas nėra pigesnės alternatyvos. Todėl, kondicionieriaus remontas yra ekonomiškai naudingiausia išetis.
Nereikia nusigąsti, dėl kartais atsirandančios balutės. Tai ne motoro aušinimo sistemos defektas, o iš orą atšaldančio garintuvo nutekėjęs kondensatas, kuris pašalinamas per tam skirtą vamzdelį.
Pirmiausia, patariama protingai rinktis vėsinimo temperatūrą. Vienas netinkamo oro kondicionieriaus naudojimo pavyzdys – vos tik įsėdus į saulės įkaitintą automobilį, kondicionierių įjungti didžiausiu pajėgumu. Tačiau geriau temperatūrą mažinti palaipsniui. Tarkime, jeigu termometro stulpelis lauke rodo 25 laipsnius šilumos, iš pradžių automobilyje nusireguliuokite 23 laipsnius ir mažinkite palaipsniui. Kondicionierius ekonomiškiausiu režimu veikia esant minimaliam temperatūrų skirtumui. Be to, per didelis temperatūrų skirtumas yra dažna peršalimų priežastis.
Kai mes įjungiame variklį, išsijungia ir kondicionierius. Ir ant šaltų ortakių ir garintuvo patenka drėgnas karštas oras iš lauko. Kai oras patenka ant šaltų ortakių ir garintuvo detalių, tuojau pat kondensuojasi drėgmė. Drėgmės sudėtis plati ir nemalonaus kvapo. Drėgmė susimaišo su purvu ir dulkėmis, esančiomis sistemoje, drėkina pelėsius, grybelius ir bakterijas, kurių būtinai ten patenka. Štai iš kur ir atsiranda kvapas. Veikiant kondicionieriui, drėgmė stipriai pučiama į saloną ir nusausinama ortakiuose. Bet dalis jos lieka išjungus ventiliatorių. Ir kiekvieno vėlesnio įjungimo metu drėgmės atsiranda daugiau, taip dauginasi ir bakterijų kolonijos. Laikui bėgant kvapas tampa nebepakenčiamas mums. Tokiu atveju patartina atlikti oro padavimo sistemos dezinfekciją.
Specialistus, kurie puikiai išmano automobilių oro pagalvių specifiką ir SRS sistemas, Lietuvoje gali-ma jei ne ant vienos, tai ant dviejų rankų pirštų suskaičiuoti. Kartais net patys klientai prašo pagalvių vietoje uždėti varžas, vadinamuosius apgavikus. Taip apgaunamas SRS kompiuteris, o vėliau ir maši-ną perkantis naujas savininkas. Žinoma, ne visi žmonės vienodi. Jei automobilis pakankamai naujas ir bus parduodamas Lietuvos rinkoje, kartais net perpardavėjai pasirūpina, kad viskas būtų vietoje ir veiktų tinkamai. Patikrinti, ar visos pagalvės yra, pirmiausia galima prisijungus per diagnostinę jungtį. Bet taip nesužinosime, ar jų vietoje neuždėtos varžos. Taigi jeigu norite būti šimtu procentų tikri, jog oro pagalvės yra, teks tikrinti mechaniniu būdu. Patyręs meistras gali daug ką pasakyti. Net jei, pa-vyzdžiui, vairuotojo pusės priekinė pagalvė yra savo vietoje, jis matys, ar ji neperklijuota, ar ne tuščia. Todėl, norint būti tikriems dėl savo saugumo, verta apsilankyti Mūsų servise, kur mes patikrinsime oro pagalves ir leisime Jums jaustis užtikrintiems, jog jos suveiks reikiamu momentu.
Oro pagalvės įspėjimo lemputė turėtų šviesti tik tada, kai yra problemų su oro pagalvių sistema. Kiekvieną kartą, kai užvedate automobilį, kompiuteris tikrina sistemą. Šviesa ateina per kelias sekundes, tada užgęsta parodydama, kad viskas veikia. Jei lemputė ir toliau dega, tai rodo sistemos gedimą ir oro pagalvė gali neišsiskleisti nelaimingo atsitikimo metu. Šviesa dega dėl keletos priežasčių. Tai gali būti del blogai įdiegtos sistemos arba neįdiegtos sistemos.
Nėra greito ir paprasto būdo išspręsti problemą susijusią su oro pagalvės įspėjamąją lempute. Šis signalas neturėtų būti ignoruojamas ir jį turi būti pažvelgta profesionaliai. Patartina apsilankyti pas specialistus, kurie diagnostikos pagalba, išsiaiškins indikacinės lemputės degimo priežastį, bei padės ją išpręsti.
Daugelis gedimų, kurie atsiranda transporto priemonėse gali būti diagnozuoti kaip automobilių elektrinės dalies gedimai. Šių gedimų šaltinis paprastai yra susijęs su elektros energija, kuri priklauso nuo yra akumuliatoriaus arba generatoriaus. Kiekviena iš šių automobilio elektrinės dalies problemų paprastai galima būti suskirstyti į vieną iš kelių kategorijų.
Pirma problemų priežastis- išsikrovęs akumuliatorius, tokiu atveju elektriniai impulsai nenukeliauja dėl trūkstamo energijos kiekio.
Kitas bendras automobilių elektrinės dalies problemos šaltinis yra automobilio generatoriaus. Nors automobilis yra užvestas, generatoriaus dėka įkraunamas akumuliatoriaus. Kai generatoriaus veikla pertraukiama, akumuliatorius greitai išsausėja ir transporto priemonė netenka galios. Kartais generatoriaus diržas gali susidėvėti arba sutrūkinėti, kas sukelia panašų sutrikimą lemianti greitą akumuliatoriaus išsikrovimą.
Kartais elektroninės dalies gedimo šaltinis yra laidai ir saugikliai. Visos transporto elektrinės dalys yra sujungtos laidais, kuriem nusidevėjus nutrūksta srovės padavimas, o sugedę saugikliai nebeapsaugo nuo įtampos pervišio.
Pasitaiko, kad, pasukus uždegimo raktelį į padėtį „Starteris“ , nesisuka starterio inkaras. Jeigu, įjungus starterį, girdėti, kaip paleidimo relė ir krumpliaratis daužosi į smagratį, o alkūninis velenas nesisuka, gali būti išsikrovusi baterija arba nėra gero kontakto, tarp gnybtų ir laidų antgalių. Tokiu atveju, reikėtų apsilankyti autoservise, kuriame specialistai padės išspręsti problemą.
Jei Jus kamuoja tokia problema, kaip ūmus visų (o ypač priekinio) langų rasojimas ir jau joks apipūtimas nepadeda, tai tikriausiai turite problemų su salono šildymo pečiuko sandarumu - arba tosolas per nesandarų radiatoriaus bei į jį ateinančių vamzdelių sujungimą patenka į saloną ir liejasi ant kilimo prie keleivio vietos. Kita priežastis oro srauto padavimas sutrinkimai, kas irgi įtakoja priekinio stiklo rasojimą.